Învățământ-Cultură
Marea Unire de la 1918, pagina cea mai sublimă a istoriei românești. CRONOLOGIE | teiusinfo.ro
Marea Unire de la 1 Decembrie 1918 – cronologia evenimentelor | teiusinfo.ro
Marea Unire din 1918 a fost și rămâne pagina cea mai sublimă a istoriei românești. România întregită s-a realizat într-un context istoric deosebit, prin trei momente succesive, pe cale democratică, prin adunări cu caracter reprezentativ: unirea Basarabiei, a Bucovinei, a Transilvaniei cu țara-mamă.
4/17 ianuarie 1918 — Apare, la Paris, primul număr din publicația săptămânală „La Roumanie” care avea drept scop sprijinirea, în emigrație, în plan publicistic și diplomatic a revendicărilor românești.
23 ianuarie/5 februarie 1918 — Ultimatum adresat României de Puterile Centrale, prin care era somată, ca, în termen de patru zile, să-și facă cunoscute intențiile în vederea încheierii păcii.
26 ianuarie/8 februarie 1918 — Guvernul I.I.C. Brătianu — Take Ionescu demisionează, deoarece consideră inacceptabilă încheierea unei păci separate. Aliații sfătuiesc România să tărăgăneze tratativele.
28 ianuarie/10 februarie 1918 —România acceptă începerea tratativelor de pace cu Puterile Centrale.
29 ianuarie/11 februarie 1918 —Se formează un nou guvern, în frunte cu generalul Alexandru Averescu, având ca principal obiectiv tergiversarea, pe cât posibil, a încheierii păcii cu Puterile Centrale și crearea unor premise favorabile obținerii unei păci onorabile.
11/24 februarie 1918 —Plenipotențiarii Puterilor Centrale impun primului ministru, generalul Alexandru Averescu, trei condiții principale ale încheierii păcii: cedarea întregului teritoriu al Dobrogei, până la Dunăre, importante rectificări de frontieră în zona Porților de Fier, în Valea Jiului și între Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc, precum și grele concesiuni economice.
18 februarie/3 martie 1918 —Inaugurarea, la Chișinău, a Universității Populare Moldovenești, sub președinția lui Pan Halippa, care s-a ocupat de organizarea de conferințe, de întâlniri cu oameni de cultură, de ținerea de prelegeri, consacrate în special studierii istoriei românilor din Basarabia.
20 februarie/5 martie 1918 —Se semnează, la Buftea, Tratatul preliminar de pace între România și Puterile Centrale, pe baza căruia încep la București, la 9/22 martie, tratativele în vederea încheierii păcii, pe următoarele baze: cedarea Dobrogei până la Dunăre, Puterile Centrale urmând să amenajeze un drum comercial între România și Constanța; rectificări de frontieră în favoarea Austro-Ungariei; impunerea unor grele condiții economice etc.
27 februarie/12 martie 1918 —Plecarea misiunii franceze din România.
3/ 16 martie 1918 —Bălți. Adunarea generală a zemstvei din districtul Bălți adoptă, în unanimitate, o moțiune în care se spune „Proclamăm astăzi în mod solemn (…) în fața lui Dumnezeu și a întregii lumi, că cerem unirea Basarabiei cu Regatul României sub al cărei regim constituțional și sub ocrotire legilor ei (…) vedem siguranța existenței noastre naționale și a propășirii economice”.
5/18 martie 1918 —Demisia guvernului condus de generalul Alexandru Averescu. Regele Ferdinand îl însărcinează pe Alexandru Marghiloman cu formarea unui nou guvern, cu speranța că șeful conservatorilor, grație încrederii ce inspira Puterilor Centrale, va putea încheia o pace în condiții mai ușoare.
9/22 martie 1918 —Încep tratativele de pace de la Cotroceni între România și Puterile Centrale.
27 martie/9 aprilie 1918 —La Chișinău, Sfatul Țării întrunit în ședință solemnă votează unirea Basarabiei cu Țara — Mamă, România (86 voturi pentru, 3 împotrivă, 36 abțineri și 13 absenți). După anunțarea rezultatului votului de către Ion Inculeț, președintele Sfatului Țării, primul — ministru Alexandru Marghiloman, aflat la Chișinău, împreună cu alți reprezentanți ai guvernului român, este invitat la tribuna de la care declară: În numele poporului român și al Regelui Ferdinand I, iau act de unirea Basarabiei cu România de aici înainte și în veci! Trăiască România Mare!
9/22 aprilie 1918 —Decret regal de ratificare a Hotărârii de unire a Basarabiei cu România, semnat de Ferdinand I, regele României, și contrasemnat de Alexandru Marghiloman, președintele Consiliului de Miniștri.
17/30 aprilie 1918 —Înființarea, la Paris, a „Comitetului național al românilor din Transilvania și Bucovina”, sub președinția lui Traian Vuia, iar mai apoi a dr. Ion Cantacuzino; a militat pentru dobândirea independenței Transilvaniei și unirea acesteia cu România.
24 aprilie/7 mai 1918 —Semnarea Tratatului de pace de la București și a anexelor sale dintre România, pe de o parte, și Germania, Austro-Ungaria, Bulgaria, Turcia, pe de altă parte. România era nevoită să cedeze Dobrogea, care urma să fie anexată de Bulgaria, să accepte rectificări de frontieră în Carpați, în favoarea Austro-Ungariei (prin care se cedau teritorii însumând 5.600 kmp, cu o populație de 724.957 locuitori), să demobilizeze armata, menținându-se numai patru divizii cu efective complete și 8 divizii cu efective de pace (20.000 de infanteriști, 3.200 de cavaleriști și 9.000 de artileriști) și să încheie convenții economice (agricolă, a petrolului, a pădurilor etc.), prin care, în fapt, se instituia monopolul Germaniei asupra principalelor bogății ale țării. Regele Ferdinand I refuză, în ciuda presiunilor Puterilor Centrale, să sancționeze Tratatul. CItește și: 24 ianuarie 1859: Mica Unire – Unirea Principatelor Române
22 iunie/5 iulie 1918 —Se înființează, la Washington, din inițiativa lui Vasile Stoica, Liga națională română, cu scopul de a face propagandă în jurul problemei românești; la 13 septembrie, fuzionează cu Comitetul național român.
12 /25 august 1918 —Se constituie, la Chișinău, Partidul Țărănesc din Basarabia, având în program: împărțirea pământului la țărani, vot universal, îmbunătățirea situației muncitorilor. Președinți: Pantelimon Halippa (1918 — 1921), Ion Inculeț (1921 — 1923).
24 august/6 septembrie 1918 —Se creează, la Paris, Consiliul Național Român Provizoriu, care, în 20 septembrie / 3 octombrie, a proclamat formarea Consiliului Național al Unității Române, organ reprezentativ, având în conducere pe Take Ionescu, Vasile Lucaciu, Octavian Goga, dr. Constantin Angelescu și Ioan Th. Florescu (vicepreședinți). Consiliul este recunoscut la 29 septembrie/12 octombrie de guvernul francez, la 23 octombrie/5 noiembrie de guvernul S.U.A., la 29 octombrie/11 noiembrie de guvernul englez, iar la 9/22 noiembrie de cel italian drept exponent al intereselor poporului român.
2/15 septembrie 1918 —Congresul de la New York al românilor, cehilor, slovacilor, polonilor, sârbilor, croaților și rutenilor votează o moțiune prin care se cere dezmembrarea Austro-Ungariei și eliberarea tuturor popoarelor asuprite.
29 septembrie/12 octombrie 1918 —Comitetul Executiv al Partidului Național Român din Transilvania, întrunit la Oradea, adoptă în unanimitate o declarație, redactată de Vasile Goldiș, privind hotărârea națiunii române din Transilvania de a se așeza „printre națiunile libere”, în temeiul dreptului ca fiecare națiune să dispună liber de soarta sa. Se revendică recunoașterea conducerii P.N.R. ca organ provizoriu de conducere a Transilvaniei. Se constituie un „Comitet de acțiune”, cu sediul la Arad, avându-l în frunte pe Vasile Goldiș.
5/18 octombrie 1918 —Declarația de independență a Transilvaniei, adoptată în ședința de la Oradea, este citită în Parlamentul de la Budapesta de dr. Alexandru Vaida — Voevod.
11/24 octombrie 1918 —Cernăuți. Apare primul număr al gazetei „Glasul Bucovinei”, editată de un grup de români bucovineni în frunte cu profesorul universitar Sextil Pușcariu.
14/27 octombrie 1918 —Deputații români bucovineni din Parlamentul vienez, foștii deputați din Dieta Bucovinei, primarii români din localitățile Țării de Sus a Moldovei, împreună cu alți reprezentanți ai provinciei istorice s-au întrunit în Sala Mare a Palatului Național din Cernăuți și au hotărât constituirea Adunării Constituante. Adunarea alege un Consiliu Național condus de Iancu Flondor, Dionisie Bejan, Doru Popovici și Sextil Pușcariu — vicepreședinți, Vasile Bodnărescu, Radu Sbierea și Laurent Tomoioagă — secretari.
17/30 octombrie 1918 —Constituirea, la Budapesta, a Consiliului Național Român Central (din 21 octombrie, cu sediul la Arad), ca organ de conducere al românilor format din șase reprezentanți ai P.N.R și șase social-democrați.
18/31 octombrie 1918 —Proclamarea Către Națiunea Română, în care se aduce la cunoștință opiniei publice constituirea Consiliului Național Român Central ca unicul for de conducere al românilor transilvăneni, precum și principiile sale de acțiune.
25 octombrie/7 noiembrie 1918 —Consiliul Național Român Central hotărăște înființarea de gărzi naționale și de gărzi civile sătești pe întreg teritoriul locuit de români în Transilvania și Ungaria, pentru „păstrarea liniștii și averii fiecăruia”.
31 octombrie/13 noiembrie 1918 —Consiliul Național din Basarabia adoptă o „lege fundamentală asupra puterilor Țării Bucovinei”, prin care își asumă întreaga putere de stat.
5/18 noiembrie 1918 —Manifest către popoarele lumii, prin care Consiliul Național Român Central afirmă în fața opiniei publice mondiale dorința românilor transilvăneni de a se uni cu România.
7/20 noiembrie 1918 —Manifest al Marelui Sfat Național din Transilvania privind convocarea la 18 noiembrie/1 decembrie a Marii Adunări Naționale la Alba Iulia.
9/22 noiembrie 1918 —Consiliul Național Român Central din Transilvania cere, ultimativ, guvernului maghiar să-i recunoască puterea deplină asupra teritoriului Transilvaniei.
15/28 noiembrie 1918 —Congresul Bucovinei hotărăște în unanimitate „Unirea necondiționată și pentru vecie a Bucovinei, în vechiile ei hotare până la Ceremuș, Colacin și Nistru, cu Regatul României”.
1 decembrie 1918– Are loc, în sala Casinei din Alba Iulia, Adunarea Națională, cu participarea a 1.228 de delegați (deputați) aleși. Gheorghe Pop de Băsești, președintele Partidului Național Român, declară Adunarea Națională de la Alba Iulia „constituită și deschisă”. Vasile Goldiș rostește cuvântarea solemnă, încheiată cu un proiect de rezoluție, care începe cu cuvintele: „Adunarea Națională a tuturor românilor din Transilvania, Banat și Țara Ungurească, adunați prin reprezentanții lor îndreptățiți la Alba Iulia în ziua de 1 decembrie 1918, decretează unirea acelor români și a tuturor teritoriilor locuite de dânșii cu România”. Proiectul de rezoluție este adoptat cu ovații prelungite. Pentru cârmuirea Transilvaniei, Adunarea Națională procedează la alegerea unei adunări legislative numită Marele Sfat Național, compus din 250 de membrii; acesta, la rându-i, va numi un guvern provizoriu — Consiliul Dirigent. După adoptarea actului istoric al Unirii, cei peste 100.000 de participanți la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia, adunați pe Câmpul lui Horea, aprobă cu aclamații entuziaste hotărârea de unire necondiționată și pentru totdeauna a Transilvaniei cu România. Unirea Transilvaniei cu România încheie procesul de făurire a statului național unitar român, proces început în 1859, prin unirea Moldovei cu Țara Românească, continuat prin unirea Dobrogei în 1878, a Basarabiei în martie 1918 și a Bucovinei în noiembrie 1918. Suprafața României Mari: 295.049 km pătrați, cu o populație de 16.500.000 de locuitori.
2 decembrie 1918 —Întrunirea Marelui Sfat Național în sala Tribunalului din Alba Iulia care hotărăște constituirea unui Consiliu Dirigent format din 15 membrii și având președinte pe Iuliu Maniu pentru administrarea Transilvaniei. Marele Sfat Național și Consiliul Dirigent își stabilesc sediul la Sibiu.
11/24 decembrie 1918 —Regele Ferdinand emite Decretul-lege de unire a Transilvaniei cu vechea Românie.
18/31 decembrie 1918 —Decret-lege privind unirea Bucovinei cu România.
26 decembrie 1918/8 ianuarie 1919 — Are loc la Mediaș, Adunarea națională a sașilor, care se declară de acord cu actul politic înfăptuit la 18 noiembrie/1 decembrie 1918 la Alba Iulia.
28 decembrie 1918/10 ianuarie 1919 — O delegație săsească transmite Consiliului Dirigent din Sibiu adeziunea sașilor la actul unirii Transilvaniei cu România.
29 decembrie 1918/11 ianuarie 1919 — Decret-lege prin care se stabilește că locuitorii României, majori, fără deosebire de religie, se vor bucura de toate drepturile cetățenești și vor putea să le exercite dacă vor face dovadă că sunt născuți în țară și sunt sau n-au fost supuși unui stat străin.
28 iunie 1919 — Se semnează, la Versailles, Tratatul de Pace dintre Puterile Aliate și Germania. Privitor la România, Tratatul prevedea încetarea tuturor drepturilor, titlurilor, privilegiilor de orice natură asupra cablului Constanța — Istanbul, ce intră în posesia României. Germania era obligată să renunțe la Tratatul de la București din 24 aprilie / 7 mai 1918. În problema Dunării, Tratatul prevedea menținerea Comisiei Europene a Dunării și înființarea pentru traseul Brăila — Delta Dunării până la Marea Neagră a unei Comisii Internaționale a Dunării. Tratatul a fost ratificat de România la 14 septembrie 1920.
10 septembrie 1919 — Se semnează, la Saint — Germain — en — Laye, Tratatul de pace între Puterile Aliate și Austria, prin care Austria capătă configurația teritorială de azi. Se recunoștea pe plan internațional unirea Bucovinei cu România și a creării statelor cehoslovac și iugoslav.
10 decembrie 1919 — România semnează Tratatele de pace cu Austria și Bulgaria, precum și Tratatul minorităților, care pentru România prevede obligația de a acorda „tuturor locuitorilor, fără deosebire de naștere, de naționalitate, de limbă, de rasă sau de religie deplina și întreaga ocrotire a vieții și libertății lor”.
29 decembrie 1919 — Parlamentul României votează legile de ratificare a unirii Transilvaniei, Crișanei, Maramureșului, Banatului, Bucovinei și Basarabiei cu România.
4 iunie 1920 — Se încheie, la Trianon, Tratatul de pace între Puterile Aliate și Asociate și Ungaria. Recunoașterea pe plan internațional a Unirii Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România, a Slovaciei și Ucrainei Subcarpatice cu Cehoslovacia, a Croației, Sloveniei și părții de vest a Banatului cu Serbia etc. (intră în vigoare la 25 iulie 1921).
Sursa Agerpres.ro

Învățământ-Cultură
Liceul Teoretic Teiuș, partener al Programului „Bookster”. Încurajarea cititului îm rândul elevilor, obiectiv prioritar
Liceul Teoretic Teiuș este una dintre instituțiile de învățământ care se remarcă prin implicarea activă în promovarea educației de calitate și dezvoltarea unor inițiative inovative care sprijină învățarea. Un exemplu semnificativ al acestei abordări moderne este programul Bookster, derulat cu succes în cadrul liceului.


Bookster este un program destinat școlilor din România care are ca scop încurajarea cititului și promovarea educației prin accesul facil la o gamă largă de cărți. Programul oferă elevilor și cadrelor didactice oportunitatea de a citi o varietate de cărți, de la literatură clasică și contemporană la lucrări de dezvoltare personală și educație non-formală. În cadrul acestui program, școlile beneficiază de abonamente care permit împrumutul cărților dintr-o bibliotecă virtuală, având, astfel, acces constant la titluri noi și interesante.
Liceul Teoretic Teiuș este una dintre instituțiile care a adoptat cu entuziasm programul Bookster, valorificându-l în mod eficient pentru a stimula dorința elevilor de a învăța prin lectură. În acest liceu, Bookster nu este doar un simplu program de împrumut cărți, ci o oportunitate de a crea o comunitate a cititorilor pasionați, care să împărtășească idei și să dezvolte gândirea critică.
Elevii liceului au acces la o platformă ușor de utilizat, prin care pot solicita cărți din diverse domenii de interes. Acest lucru le permite să-și aleagă titluri care le captează atenția și care contribuie la dezvoltarea lor intelectuală, ajutându-i să-și extindă orizonturile dincolo de programa școlară. Programul nu doar că încurajează lectura, dar și dezvoltă abilități de cercetare, gândire analitică și exprimare, abilități esențiale pentru succesul academic și personal.
În cadrul Liceului Teoretic Teiuș, Bookster a adus beneficii semnificative atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Elevii au fost încurajați să citească mai mult și să exploreze diverse genuri literare, ceea ce le-a îmbogățit vocabularul și le-a stimulat imaginația. De asemenea, această experiență a fost utilă pentru dezvoltarea unor abilități de comunicare și exprimare a ideilor, precum și pentru aprofundarea cunoștințelor din diverse domenii.
Pentru profesori, programul a reprezentat o oportunitate de a crea lecții mai interactive și mai interesante, folosind cărți care să completeze materia predată la clasă. Acesta este un mod eficient de a integra resurse externe în procesul educațional și de a stimula curiozitatea elevilor. Mai mult, Bookster este un instrument valoros în sprijinul activităților extracurriculare, ajutându-i pe profesori să propună elevilor proiecte și teme care încurajează cititul și gândirea creativă.
În cadrul Liceului Teoretic Teiuș, programul Bookster este implementat printr-o colaborare strânsă între elevi, profesori și coordonatorii programului. Elevii au acces la platforma Bookster, care este accesibilă atât în școală, cât și acasă, iar împrumutul cărților se face rapid și eficient. Profesorii pot recomanda anumite titluri pentru a sprijini temele școlare sau activitățile educaționale, iar elevii sunt încurajați să citească atât în timpul orelor de curs, cât și în timpul lor liber.
Pentru a maximiza impactul, Liceul Teoretic Teiuș organizează periodic sesiuni de discuții și cluburi de lectură, unde elevii pot împărtăși impresiile despre cărțile citite și pot dezvolta un dialog pe teme literare. Aceste sesiuni contribuie la crearea unei culturi a lecturii și a învățării active, iar elevii încep să aprecieze cititul nu doar ca o activitate educativă, ci și ca o sursă de plăcere și divertisment.
„Prin implementarea programului Bookster, Liceul Teoretic Teiuș se aliniază celor mai bune practici educaționale care pun accent pe formarea unui tineret cult, încurajându-i să își formeze obiceiul lecturii. Acest program este un exemplu de succes în care tehnologia și educația se întâlnesc pentru a oferi elevilor o experiență de învățare mai diversificată și mai accesibilă. Prin Bookster, elevii liceului nu doar că învață, dar își dezvoltă și pasiunea pentru lectură, un instrument valoros pe tot parcursul vieții lor”, a declarat Liceului Teoretic Teiuș, prof. Marius Cosmin Pintea
Învățământ-Cultură
Rezultate foarte bune obținute de două eleve ale Liceului Teoretic Teiuș, la etapa județeană a Olimpiadei de Socio-Umane – disciplina psihologie
Liceul Teoretic Teiuș din județul Alba a obținut rezultate remarcabile la Olimpiada de Socio-Umane, disciplina psihologie, etapa județeană, demonstrând din nou valoarea elevilor săi în domeniul științelor sociale.
Eleva Petric Ștefana Alexandra, din clasa a X-a, a reușit să obțină locul al III-lea cu un punctaj impresionant de 9,00, confirmându-și abilitățile excelente în domeniul psihologiei. Performanța sa a fost o realizare deosebită, având în vedere nivelul înalt al competiției.
Totodată, colega sa, Sarkozi Andrada Izabela, și ea din clasa a X-a, a fost apreciată pentru cunoștințele sale temeinice, obținând locul al V-lea cu nota 8,10. Rezultatul reflectă dedicarea și munca susținută pe care Andrada le-a depus în pregătirea pentru această olimpiadă.
Ambele eleve au fost pregătite și coordonate cu mult profesionalism de prof. Mirela Ioana Popescu, care le-a ghidat cu răbdare și pasiune, contribuind substanțial la succesul acestora. Sub îndrumarea doamnei profesoare, elevele au avut oportunitatea de a-și aprofunda cunoștințele și de a-și dezvolta gândirea critică în domeniul psihologiei.
Aceste performanțe reflectă nu doar valoarea elevilor Liceului Teoretic Teiuș, dar și angajamentul și dedicarea profesorilor care îi susțin pe aceștia în drumul lor academic. Rezultatele excelente obținute de Ștefana și Andrada sunt o dovadă a potențialului educațional ridicat al liceului, iar aceste realizări vor rămâne un punct de referință pentru viitoarele ediții ale olimpiadelor de profil.
Învățământ-Cultură
Ayana Rancea, elevă la Liceul Teoretic Teiuș, mențiune la etapa județeană a Olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață”
Liceul Teoretic Teiuș se mândrește cu performanțele elevilor săi, iar unul dintre cele mai recente exemple de excelență este obținerea mențiunii la etapa județeană a Olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață” – OLAV 2025. Această realizare remarcabilă a fost obținută de eleva Ayana Rancea, clasa a XI-a, coordonată cu multă dedicare de profesoara Pop Romina Maria.
Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață” promovează dezvoltarea abilităților de lectură și înțelegere a textelor, esențiale în formarea unui tânăr educat și capabil să facă față provocărilor vieții de zi cu zi. Concursul oferă elevilor oportunitatea de a demonstra nu doar cunoștințele acumulate, dar și gândirea critică și capacitatea de a argumenta în mod coerent și convingător.
Ayana Rancea a reușit să se remarce prin performanța sa, demonstrând un nivel înalt de înțelegere a textelor și o abilitate excepțională de a le analiza. Mențiunea obținută este o dovadă a muncii susținute și a pasiunii pentru lectură.
Felicitări Ayanei Rancea pentru acest rezultat deosebit și profesoarei Pop Romina pentru dedicarea de care a dat dovadă! Liceul Teoretic Teiuș, Alba, continuă să fie un exemplu de excelență educațională în județul Alba, au transmis reprezentanții școlii.
Învățământ-Cultură
Tehnologia în Educație: Liceul Teoretic Teiuș, transformă procesul de învățare
Într-o eră digitală în continuă evoluție, Liceul Teoretic Teiuș, își adaptează metodele de predare pentru a răspunde nevoilor actuale ale elevilor. Prin integrarea tehnologiei în procesul educațional, reușim să oferim o experiență de învățare modernă, interactivă și eficientă.
Dotări moderne pentru un învățământ de calitate. Pentru a sprijini atât elevii, cât și profesorii în desfășurarea orelor, instituția noastră beneficiază de echipamente tehnologice de ultimă generație prin intermediul proiectului „Asigurarea accesului elevilor Liceului Teoretic Teiuș la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice”, Cod MySMIS 144008:
• Table interactive cu videoproiectoare – Acestea transformă lecțiile în experiențe vizuale captivante, facilitând înțelegerea conceptelor prin imagini, animații și exerciții interactive.
• Tablete pentru elevi – Elevii au acces la materiale digitale, teste online și aplicații educaționale, ceea ce le permite să învețe într-un mod dinamic și adaptat nevoilor fiecăruia.
• Laptopuri pentru profesori – Cadrele didactice utilizează tehnologia pentru a pregăti lecții atractive, a gestiona resursele educaționale și a interacționa mai eficient cu elevii.
Beneficii pentru elevi și profesori
Prin utilizarea acestor resurse, procesul de predare devine mai interactiv, iar elevii sunt mai implicați în actul educațional. Accesul la tehnologie stimulează gândirea critică, creativitatea și colaborarea, pregătindu-i pe elevi pentru provocările viitorului.
Scopul proiectului este asigurarea accesului elevilor Liceului Teoretic Teiuș și a structurii arondate, Școala Primară Căpud, la procesul de învățare în mediul online, prin achiziționarea de echipamente mobile de tipul tabletelor pentru uz școlar, destinate elevilor, precum și a unor echipamente si/sau dispozitive electronice necesare activităților didactice (pentru cadrele didactice sau pentru sălile de clasă), astfel încât procesul educațional să se desfășoare în condiții cât mai sigure.
Obiectivele specifice ale proiectului: (1) Facilitarea accesului elevilor din cadrul unității de învățământ, la procesul de predare online prin furnizarea a 640 tablete de uz școlar; (2) Promovarea desfășurării optime a procesului de predare online prin furnizarea a 170 echipamente / dispozitive IT pentru activități didactice;
Rezultatele proiectului (1) Un număr de 640 de tablete pentru uz școlar furnizate elevilor înmatriculați la Liceul Teoretic Teiuș, Alba, (2) Un număr de 170 de echipamente / dispozitive IT furnizate pentru activități didactice în mediul online.
Valoarea totală a proiectului: 1.616.751,67 lei, Valoarea cofinanțării UE (FEDR): 1.302.624,72 lei, Valoarea nerambursabilă din bugetul naţional: 229.874,95 lei, Cod MySMIS proiect: 144008. Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.
-
Din Județacum 11 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | teiusinfo.ro
-
Din Județacum 11 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | teiusinfo.ro
-
Mondenacum 8 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | teiusinfo.ro
-
Din Județacum 11 luni
Mesaje de Florii 2024. SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise persoanelor care îşi sărbătoresc onomastica | teiusinfo.ro
-
Din Județacum 11 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic în 2025, dar și în următorii ani | teiusinfo.ro
-
Mondenacum 11 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | teiusinfo.ro
-
Actualitateacum 11 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica| teiusinfo.ro
-
Actualitateacum 11 luni
Ce nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2024 | teiusinfo.ro